Często zadawane pytania
W tym dziale zebraliśmy odpowiedzi na podstawowe pytania o usłudze sprzedaży za pośrednictwem BrokerAukcyjnego.
Jeżeli nie możesz znaleźć poniżej odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie - prosimy kontakt za pośrednictwem czatu, mailem lub telefonicznie: 603-587-853.
Tak. Minimalna, aktualna wartość rynkowa sprzedawanego przedmiotu nie może być niższa niż 100 zł. Ustalamy ją w oparciu o ceny takiego samego lub podobnego przedmiotu w serwisach ogłoszeniowych i aukcyjnych.
Tak, ale pod warunkiem że uszkodzenie nie wpływa na jego podstawową funkcjonalność.
Przykład: Laptop działa, lecz ma uszkodzoną obudowę lub nawet matrycę. Ten przyjmiemy. Gdyby nie dał się w ogóle uruchomić - musielibyśmy odmówić.
W przypadku wątpliwości - najlepiej skontaktować się z nami.
Nie. Należy jednak pamiętać, że deklarujesz swoje prawo własności do sprzedawanego przedmiotu. Ponadto, jeżeli przedmiot nie jest markowy, nie przedstawimy jego historii i związanej z tym dokumentacji, popyt na niego będzie ograniczony a osiągnięta cena stosunkowo niska.
Tak - to warunek podpisania z nami umowy na wykonanie obsługi sprzedaży na aukcjach internetowych.
Tak - na obszarze Warszawy i okolic. Nasz Broker przyjedzie w uzgodnionym terminie, wypełni dokumenty i odbierze przedmioty do wystawienia na aukcji. Proszę pamiętać, że ta usługa jest płatna (od 15 zł). Zgłoszenia przedmiotu i ustalenie terminu wizyty Broker można dokonać poprzez formularz lub telefonicznie.
Przedmiot znajduje się zabezpieczony w naszym magazynie w Punkcie Obsługi. Magazyn objęty jest całodobową ochroną, monitoringiem i innymi zabezpieczeniami. Jest on również ubezpieczony na kwotę wartości rynkowej która jest zapisana w umowie na obsługę aukcji.
Nie pobieramy żadnych opłat, gdy dwie kolejne aukcje nie doszły do skutku. Ponadto nigdy nie pobieramy opłat "z góry". Nasze wynagrodzenie jest ściśle związane z sukcesem sprzedającego. Zwyczajowo po prostu potrącamy prowizję z wypłacanych sprzedającemu kwot.
Okres jednej licytacji powinien wynosić ok. 10 dni. W przypadku, gdyby przedmiot nie został sprzedany w pierwszej licytacji, możemy umieścić przedmiot na drugiej licytacji.
Nie. Cała procedura przyznawania i uruchamiania kredytu ratalnego jest tak zorganizowana aby nie powodowała żadnych niedogodności dla sprzedającego - a tym bardziej kosztów.
Co więcej, umożliwienie sprzedaży na raty, (nawet przedmiotów używanych) znacząco zwiększa szanse na sprzedaż oraz korzystnie wpływa na uzyskaną cenę. Kupujący dysponują większą ilością pieniędzy.
Standardową procedurą jest przelew na Twój rachunek bankowy. Opcjonalnie można będzie odebrać pieniądze gotówką w naszym Punkcie Obsługi.
Jeżeli Twoja rzecz na aukcji się sprzeda, wtedy BrokerAukcyjny pobiera prowizję od wylicytowanej rzeczy – szczegóły dotyczące wielkości prowizji są tutaj.
BrokerAukcyjny po przystąpieniu do licytacji prześle Ci emailem link z aukcją, na której licytowana jest rzecz, którą chcesz sprzedać.
BrokerAukcyjny prowadzi tradycyjne aukcje licytacyjne, jednoprzedmiotowe i wieloprzedmiotowe.
Zlecając BrokerowiAukcyjnemu rzecz do sprzedaży, pozostajesz anonimowy. Nikt poza BrokeremAukcyjnym nie pozna Twoich danych.
To prawda, taki obowiązek istnieje ale nie zawsze. Istnieją 2 rodzaje podatków od transakcji na aukcjach:
podatek od czynności cywilno prawnych - ten podatek płaci kupujący w przypadku, gdy kupuje przedmiot od osoby nie będącej płatnikiem VAT. Kupujący za pośrednictwem BrokeraAukcyjnego są zwolnieni z tego podatku i obowiązku składania deklaracji CCP-3.
podatek dochodowy - konieczność wpisania tej sprzedaży do rocznego zeznania powstaje, jeżeli sprzedawaną rzecz mamy krócej niż 6 miesięcy. Jeżeli jest starsza - takiego obowiązku nie ma
Podsumowując - sprzedając za naszym pośrednictwem, oszczędzasz potencjalnych problemów Twoim klientom (PCC). Więcej na ten temat można znaleźć tutaj.